
05.01.2023 r.
Regulamin Sklepu Internetowego www.e-floor.com.pl
I. INFORMACJA O FIRMIE
Właścicielem oraz administratorem sklepu internetowego działającego pod adresem www.e-floor.com.pl jest spółka E-FLOOR spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Całowaniu, adres siedziby przedsiębiorstwa: Całowanie 111B, 05-480 Karczew, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000809135, NIP: 5322085921, REGON: 384658555 (dalej: „Sprzedawca”).
II. DEFINICJE
- Hasło – ciąg znaków alfanumerycznych, konieczny dla dokonania autoryzacji w trakcie uzyskiwania dostępu do Konta, ustalany w Sklepie Internetowym samodzielnie przez Klienta lub na zlecenie Klienta;
- Klient – osoba fizyczna, w tym Konsument, która posiada zdolność do czynności prawnych lub ukończyła co najmniej 13 rok życia, przy czym w przypadku nieukończenia przez tę osobę 18 roku życia, wymagana jest zgoda jej przedstawiciela ustawowego lub opiekuna prawnego, a także osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która korzysta lub zamierza korzystać ze Sklepu Internetowego;
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą, w tym ze Sprzedawcą, czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Konto – Usługa Elektroniczna będąca częścią Sklepu Internetowego, oznaczony indywidualną nazwą (Loginem) i Hasłem podanym przez Klienta zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, pozwalający na korzystanie przez Klienta z dodatkowych funkcjonalności/usług. Klient uzyskuje dostęp do Konta za pomocą Loginu i Hasła. Klient loguje się na swoje Konto po dokonaniu rejestracji w Sklepie Internetowym. Konto umożliwia zapisywanie i przechowywanie informacji o danych adresowych Klienta do wysyłki Produktów, śledzenie statusu Zamówienia, dostęp do historii Zamówień oraz innych usług udostępnianych przez Sprzedawcę;
- Koszyk – usługa udostępniana Klientom w ramach Sklepu Internetowego, pozwalająca Klientowi na złożenie Zamówienia, wyświetlania podsumowania ceny łącznie z kosztami dostawy, która gromadzi składane przez Klienta oferty zawarcia Umowy Sprzedaży, tj. w ramach jednego Zamówienia można złożyć więcej niż jedną ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży;
- Login – ciąg znaków alfanumerycznych (e-mail), ustalany w Sklepie Internetowym samodzielnie przez Klienta lub na zlecenie Klienta podczas procesu Rejestracji, konieczny do uzyskania dostępu do Konta;
- Produkt – rzecz ruchoma dostępna w Sklepie Internetowym będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży zawieranej między Klientem a Sprzedawcą, za zapłatą ceny;
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego wraz ze wszystkimi dołączonymi do niego załącznikami;
- Rejestracja – jednorazowa czynność dokonana samodzielnie przez Klienta lub na zlecenie Klienta, polegająca na założeniu Konta z wykorzystaniem narzędzi udostępnionych w Sklepie Internetowym;
- Sklep Internetowy – ogół funkcjonalności udostępnianych przez Sprzedawcę w domenie www.e-floor.com.pl.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, dotycząca sprzedaży przez Sprzedawcę na rzecz Klienta Produktu za zapłatą ceny powiększonej o ew. opłaty dodatkowe, w tym koszty wysyłki, której warunki określa w szczególności niniejszy Regulamin. Umowa Sprzedaży jest zawierana pomiędzy Klientem a Sprzedawcą z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, po akceptacji Zamówienia przez Sprzedawcę na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie. Umowa Sprzedaży określa w szczególności Produkt, jego główne cechy, cenę, koszty wysyłki oraz inne istotne warunki. Każdy Produkt jest przedmiotem odrębnej Umowy Sprzedaży;
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego, określające rodzaj, liczbę Produktu oraz inne treści przewidziane prawem.
III. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego przez Klientów. Sprzedawca prowadzi Sklep Internetowy, w którym umożliwia Klientom:
- uzyskanie informacji o Produktach dostępnych w Sklepie Internetowym,
- tworzenie Konta,
- składanie Zamówień (ofert zakupu) Produktów dostępnych w Sklepie Internetowym i zawieranie umów sprzedaży na odległość.
- Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna w celu utworzenia Konta lub w celu złożenia przez Klienta Zamówienia.
- Wszelkie informacje dotyczące Produktów prezentowane w Sklepie Internetowym oraz w katalogach, folderach, broszurach, innych materiałach promocyjnych i reklamowych stanowią zaproszenie do zawarcia umowy kierowane przez Sprzedawcę do Klientów, a nie ofertę w rozumieniu przepisów prawa.
- Sklep Internetowy dba o prawa Konsumenta. Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2020.287 ze zm.). Postanowienia Regulaminu nie wyłączają ani nie ograniczają jakichkolwiek praw Konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa. W przypadku ewentualnej niezamierzonej niezgodności postanowień Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i Sprzedawca je stosuje.
- Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą pod adresem e-mail: e-floor@e-floor.com.pl oraz numerem telefonu: +48 603 997 770, +48 601 225 032.
IV. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Dane osobowe Klientów sklepu www.e-floor.com.pl są przetwarzane przez E-FLOOR sp. z o.o. z siedzibą w Całowaniu, będącego administratorem danych osobowych.
- Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednak odmowa ich podania może uniemożliwić E-FLOOR sp. z o.o. prawidłową realizację umowy lub usługi.
- Klient ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania oraz usunięcia.
- Szczegółowe postanowienia dotyczące danych osobowych Klientów znajdują się w polityce prywatności dostępnej pod adresem: https://e-floor.com.pl/Polityka_prywatnosci.
V. SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
- Sklep Internetowy przyjmuje Zamówienia:
- przez stronę e-floor.com.pl,
- telefonicznie, pod numerem: +48 603 997 770, +48 601 225 032,
- mailowo, pod adresem e-mail: e-floor@e-floor.com.pl,i realizuje je w kolejności składania.
- Złożenie Zamówienia nie jest jednoznaczne z jego przyjęciem przez Sprzedawcę. Za moment przyjęcia Zamówienia uważa się przekazanie zamawiającemu informacji o przyjęciu Zamówienia do realizacji.
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia.
- Poprzez złożenie zamówienia Klient wyraża zgodę na przesłanie faktury drogą elektroniczną.
- W celu złożenia zamówienia przez stronę www.e-floor.com.pl, Klient kolejno:
- dodaje wybrane Produkty do Koszyka;
- przechodzi do formularza zamówienia – Klient posiadający Konto potwierdza aktualność danych znajdujących się w formularzu, koniecznych do zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży. W formularzu niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: Produkty, ich ilość, w razie takiej możliwości rodzaj, kolor i rozmiar Produktu, miejsce i sposób dostawy, sposób płatności. W wypadku Klientów niebędących Konsumentami niezbędne jest także podanie firmy, a jeśli zażądali oni w ramach formularza wystawienia faktury VAT, również numeru NIP;
- Klient wybiera jeden z dostępnych sposobów dostawy oraz sposobów zapłaty;
- Klient przesyła Sprzedawcy Zamówienie za pomocą udostępnionej w tym celu funkcjonalności Sklepu Internetowego (przycisk: „Zamawiam i płacę”). W przypadku Klienta, który nie posiada Konta lub nie akceptował wcześniej Regulaminu, wymagana jest akceptacja Regulaminu;
- w zależności od wybranego sposobu zapłaty, Klient może zostać przekierowany do stron zewnętrznego dostawcy usług płatniczych, w celu dokonania płatności.
- W odpowiedzi na złożone Zamówienie, Sprzedawca niezwłocznie wysyła do Klienta automatyczną wiadomość z potwierdzeniem otrzymania Zamówienia i rozpoczęcia jego weryfikacji na podany w tym celu przez Klienta adres e-mail.
- Po zweryfikowaniu Zamówienia, Sprzedawca wysyła do Klienta na podany adres e-mail i bez nieuzasadnionego opóźnienia wiadomość, w której potwierdza przyjęcie jednej lub kilku ofert na Produkty złożonych w ramach Zamówienia albo z informacją o nie przyjęciu wszystkich ofert na Produkty złożonych w ramach Zamówienia, w szczególności z uwagi na brak płatności albo z innych przyczyn uniemożliwiających realizację Zamówienia.
- Umowa Sprzedaży zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości zawierającej potwierdzenie przyjęcia jednej lub kilku ofert na Produkty złożonych w ramach Zamówienia.
- W przypadku braku możliwości przyjęcia jednej lub kilku ofert złożonych w ramach Zamówienia, Umowa Sprzedaży w zakresie wskazanych przez Sprzedawcę Produktów nie zostaje zawarta, a Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni zwraca Klientowi uiszczone przez niego płatności, w zakresie w jakim Umowa Sprzedaży nie została zawarta.
- Niezależnie, Sprzedawca może informować Klienta o statusie Zamówienia, w szczególności wysyłając wiadomości na podany przez Klienta adres e-mail, SMS lub kontaktując się telefonicznie.
- Klient nieposiadający statusu konsumenta (przedsiębiorca) będący osobą fizyczną, który zawiera Umowę Sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ma obowiązek poinformować Sprzedawcę w trakcie jej zawierania, że Umowa Sprzedaży nie posiada dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. W przypadku nieudzielenia takiej informacji w trakcie zawierania Umowy Sprzedaży, uznaje się, że Umowa Sprzedaży zawierana przez osobę fizyczną ma bezpośredni związek z jej działalnością gospodarczą i posiada dla tej osoby charakter zawodowy.
VI. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY
- Dostawa Produktów jest możliwa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Sprzedawca umożliwia dostawę wybranych produktów również do wybranych krajów poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, co jest wskazane w zakładce „Koszty Dostawy” oraz każdorazowo na stronie każdego produktu.
- Produkty zamówione w Sklepie Internetowym są dostarczane za pośrednictwem przewoźnika wybranego przez Klienta spośród dostępnych w toku składania zamówienia i wskazanych w Sklepie Internetowym w zakładce „Koszty Dostawy”. Sprzedawca może zmienić przewoźnika wybranego przez Klienta niebędącego Konsumentem bez podania przyczyny i zobowiązuje się do pokrycia ewentualnej różnicy kosztów dostawy wynikającej ze zmiany przewoźnika.
- Dostępne sposoby dostawy mogą zależeć od wybranego przez Klienta Produktu lub sposobu płatności.
- W ramach dostawy Produktów za pomocą standardowej przesyłki kurierskiej dostawa towarów odbywa się w terminach wskazanych przez danego przewoźnika w jego regulaminach. Klient nie ma możliwości zdecydowania o dniu lub godzinie dostawy. Sprzedawca zachęca Klienta do kontaktowania się bezpośrednio z przewoźnikiem realizującym dostawę w celu ustalenia możliwości uzgodnienia szczegółów dostawy.
- Możliwe jest ustalenie innego sposobu dostawy, niż standardowa przesyłka kurierska proponowana przez Sprzedawcę. Cena i szczegóły takiej dostawy (np. dzień lub godzina dostawy, dostawa w soboty) są przedmiotem indywidualnych ustaleń pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
- W przypadku przesyłek, których waga przekracza 30 kg, przewoźnik nie ma obowiązku dostarczenia przesyłki pod drzwi Klienta.
- Sprzedawca umożliwia Klientowi odbiór osobisty Produktów w siedzibie Sprzedawcy.
- Dostawa Produktów jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszt dostawy jest zależny od wybranego przewoźnika, a także różni się w zależności od ilości, wagi i gabarytów Produktu. Szczegółowe informacje dotyczące kosztów dostawy znajdują się w zakładce „Koszty Dostawy”.
- Termin dostawy do Klienta wynosi do 30 dni roboczych od dnia przyjęcia zamówienia i składa się na niego czas przygotowania zamówionych Produktów do wysyłki (kompletowanie i pakowanie zamówienia, przetwarzanie płatności, wystawienie dokumentu sprzedaży) oraz czas ich doręczenia przez przewoźnika. Przybliżony czas dostawy poszczególnych Produktów jest każdorazowo wskazywany w opisie Produktu znajdującym się w Sklepie Internetowym.
- Po odebraniu przesyłki Klient powinien dokładnie sprawdzić stan opakowania i jego zawartość. W przypadku stwierdzenia ewentualnych uszkodzeń albo ubytków, Klient powinien dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń, Sprzedawca zaleca sporządzenie protokołu szkodowego w obecności kuriera oraz wykonanie zdjęć stwierdzonych uszkodzeń.
- Klient ponosi odpowiedzialność za Produkty po odebraniu przesyłki. W przypadku dostarczenia Produktów uszkodzonych lub niezgodnych z zamówieniem, Klient powinien poinformować o tym Sprzedawcę i wydać mu takie Produkty.
- Wraz z zamówionymi Produktami wydawany jest dokument gwarancyjny producenta, jeśli producent udzielił gwarancji na dany Produkt.
VII. CENA ORAZ PŁATNOŚCI
- Wszystkie ceny podawane w Sklepie Internetowym są wyrażone w złotych polskich (PLN).
- W każdym przypadku informowania o obniżeniu ceny Produktu, obok informacji o obniżonej cenie Sprzedawca wskazuje najniższą ostatnią cenę Produktu dostępnego w Sklepie Internetowym w ciągu ostatnich 30 dni przed zastosowaniem obniżki ceny.
- Całkowita wartość Zamówienia obejmuje cenę, koszty przesyłki oraz ew. inne koszty wybranych przez Klienta fakultatywnych płatnych usług. Sprzedawca może określić próg minimalnej wartości Zamówienia, dla której przesyłka Produktów jest darmowa. O łącznej cenie wraz z podatkami Produktu będącego przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat - o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
- Płatność za zamówione Produkty może być dokonana przez Klienta przed wydaniem towaru Klientowi przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy, w tym wykorzystując szybkie płatności online, albo gotówką w przypadku odbioru osobistego w siedzibie Sprzedawcy, albo w momencie odbioru towaru gotówką do rąk przewoźnika (za pobraniem).
- W przypadku wybrania sposobu płatności przed wydaniem towaru, Klient powinien dokonać płatności niezwłocznie. Zamówienia nieopłacone w przeciągu 7 dni od dnia złożenia zamówienia są anulowane.
- W przypadku wybrania sposobu płatności: za pobraniem, Klient powinien dokonać płatności przy odbiorze.
- W przypadku odbioru osobistego, Klient może dokonać płatności gotówką przy odbiorze. W takim przypadku nie ma możliwości zapłaty kartą płatniczą.
- Faktura VAT jest wystawiana w formie elektronicznej i przesyłana pod adres e-mail przypisany do Konta Klienta albo podany przez zamawiającego w trakcie składania zamówienia. Faktury VAT są wystawiane w dacie przygotowania towaru do wysyłki, według kolejności przyjętych do realizacji zamówień. Sprzedawca ma prawo do wystawienia więcej niż jednej faktury do każdego zamówienia.
- Sprzedawca wskazuje, że zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi, do wystawienia faktury VAT konieczne jest wskazanie żądania wystawienia faktury VAT i pełnych danych przedsiębiorcy w momencie składania zamówienia.
VIII. POSTĘPOWANIE W PRZYPADKU NIEODEBRANIA PRZESYŁEK
- W przypadku nieodebrania przez Klienta przesyłki opłaconej przed wydaniem towaru, po bezskutecznej próbie doręczenia zgodnie z regulaminem właściwego przewoźnika, Sprzedawca skieruje do Klienta zapytanie co do jego decyzji w sprawie ponowienia próby doręczenia bądź rezygnacji z zamówienia. Nieudzielenie odpowiedzi przez klienta w terminie 14 dni, będzie rozumiane jako decyzja o rezygnacji z zamówienia.
- W przypadku nieodebrania przez Klienta przesyłki z płatnością za pobraniem, po bezskutecznej próbie doręczenia zgodnie z regulaminem właściwego przewoźnika, Sprzedawca wezwie Klienta do odbioru zamówienia i zapłaty ceny, w terminie 14 dni. Po bezskutecznym upływie wskazanego terminu, Sprzedawca będzie uprawniony do odstąpienia od Umowy Sprzedaży w terminie 60 dni (umowne prawo odstąpienia).
- Do dokonania powyższych czynności, wystarczające jest skierowanie przez Sprzedawcę wiadomości e-mail pod adres Klienta przypisany do zamówienia.
- Sprzedawca jest uprawiony do dochodzenia od Klienta kosztów, które poniósł w związku z nieodebraniem zamówionych Przedmiotów.
IX. ZWROT TOWARU PRZEZ KLIENTÓW BĘDĄCYCH KONSUMENTAMI
- Klient będący Konsumentem ma prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży w terminie 100 dni od dnia doręczenia zamówienia, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów (z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 Ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta - Dz.U.2020.287 ze zm.). W takim przypadku Umowę Sprzedaży uważa się za niezawartą.
- Do zachowania powyższego terminu wystarczające jest wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed jego upływem.
- Zwrot zamówionych Przedmiotów do Sprzedawcy powinien nastąpić niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Koszt zwrotu Produktów ponosi Konsument.
- Sprzedawca rekomenduje, aby Przedmioty odsyłane do Sprzedawcy były należycie opakowane, aby zapobiec uszkodzeniu w transporcie.
- Sprzedawca zwróci Konsumentowi dokonane przez niego płatności nie później, niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Przedmiotów z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Sprzedawca nie zwraca Konsumentowi dodatkowych kosztów przesyłki, tj. innych niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę. W przypadku gdy Konsument odstępuje od Umowy Sprzedaży jedynie w zakresie niektórych Produktów objętych zamówieniem, Sprzedawca zwróci część kosztów dostawy, która była związana ze zwracanymi Produktami.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w przypadkach opisanych w art. 38 Ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2020.287 ze zm.), między innymi w których przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb oraz w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- Sprzedawca udostępnia Formularz Zwrotu dostępny pod adresem: https://e-floor.com.pl/Formularz_zwrotui zachęca Klientów do wykorzystywania go w procedurze zgłaszania zwrotów. Klient może skorzystać również z formularza stanowiącego załącznik nr 2 do Ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2020.287 ze zm.).
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanego Przedmiotu, będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania. Stwierdzenie charakteru, cech i funkcjonowania oznacza jedynie wypróbowanie rzeczy w taki sposób, jaki jest możliwy i zwyczajowo przyjęty w sklepach stacjonarnych.
- W przypadku dokonania zwrotu Produktów, które zostały uszkodzone, Sprzedawca oceni procentowe zmniejszenie wartości Produktu względem Produktu pełnowartościowego oraz skieruje do Konsumenta wezwanie do zapłaty kwoty, o którą zmniejszyła się wartość Produktu, w terminie 5 dni. Po bezskutecznym upływie terminu, Sprzedawca złoży Konsumentowi oświadczenie o potrąceniu wskazanej kwoty z kwotą płatności podlegającą zwrotowi na rzecz Konsumenta i zwróci Konsumentowi dokonane przez niego płatności w wysokości, która nie podlegała umorzeniu, w terminie wskazanym w ust. 6 powyżej.
- Do dokonania powyższych czynności, wystarczające jest skierowanie przez Sprzedawcę wiadomości e-mail pod adres Klienta przypisany do zamówienia.
- Prawo do odstąpienia od umowy na zasadach określonych w rozdziale IX stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
X. ZWROT TOWARU PRZEZ KLIENTÓW NIEBĘDĄCYCH KONSUMENTAMI
- Sprzedawca dopuszcza możliwość zwrotu Produktu nowego i nienoszącego śladów użytkowania przez Klientów niebędących Konsumentami wyłącznie w następujących sytuacjach:
- niezgodność Produktu z opisem znajdującym się w Sklepie Internetowym,
- dostarczenie Produktu uszkodzonego,
- błąd Sprzedawcy w zamówieniu, tj. Produkt niezgodny z Zamówieniem, ilość niezgodna z Zamówieniem.
- Zgłoszenie zwrotu powinno nastąpić niezwłocznie po wykryciu nieprawidłowości, jednak nie później niż w terminie 2 dni roboczych od dnia odebrania Zamówienia. Sprzedawca nie będzie uwzględniał zwrotów dokonywanych po tym terminie.
- Klient, który ma zamiar dokonać zwrotu, jest obowiązany do wypełnienia Formularza Zwrotu, dostępnego pod adresem: https://e-floor.com.pl/Formularz_zwrotu W Formularzu Zwrotu Klient określa w szczególności: datę zgłoszenia zwrotu, nazwę Produktu, ilość zwracanych produktów, powód zwrotu, określenie wybranego sposobu zwrotu Produktów do Sprzedawcy. Klient jest zobowiązany wysłać skan wypełnionego formularza zwrotu pod adres e-mail: reklamacje@e-floor.com.pl oraz dołączyć oryginał do zwracanego zamówienia.
- Za właściwy do kontaktu ze strony Klienta przyjmuje się adres e-mail, z którego wysłano Formularz Zwrotu.
- Klient, który zdecydował się na dokonanie zwrotu, zobowiązany jest dokonać zwrotu towaru, tj. wysłać go pod adres magazynu Sprzedawcy: E-FLOOR SP. Z O.O., Magazyn Hala 2, Całowanie 111B, 05-480 Karczew, za pośrednictwem firmy przewozowej lub spedycyjnej albo dostarczyć Produkty osobiście. Dostarczenie zwracanych Produktów odbywa się na ryzyko i koszt Klienta.
- Produkty powinny zostać zwrócone w stanie umożliwiającym ich dalszą odsprzedaż, w oryginalnym opakowaniu, pozbawionym uszkodzeń mechanicznych. Produkty powinny zostać zabezpieczone przez zniszczeniem na koszt i ryzyko Kupującego.
- Sprzedawca ma prawo odmówić przyjęcia zwrotu przesyłek uszkodzonych w trakcie zwrotu. W takiej sytuacji Sprzedawca w obecności kuriera bądź innej osoby dostarczającej przesyłkę sporządzi protokół odmowy przyjęcia przesyłki, ze wskazaniem na przyczynę odmowy.
- Klient ma obowiązek wskazać adres znajdujący się na terytorium Polski, pod który Sprzedawca wyśle Produkty w przypadku pozytywnego rozpatrzenia zamówienia. W sytuacji niedopełnienia tego obowiązku, Sprzedawca może rozpatrzyć reklamację negatywnie.
- Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia zwrotu w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez niego przesyłki zwrotnej. W uzasadnionych wypadkach termin może ulec wydłużeniu, o czym Sprzedawca poinformuje Klienta w formie mailowej.
- Sprzedawca w przypadku uwzględnienia zwrotu wystawi stosowne dokumenty fiskalne celem dokonania korekty i dokona zwrotu pieniędzy w terminie 14 dni od dnia ich przesłania do Klienta.
- Informacja o nieuwzględnieniu zwrotu jest jednoznaczna z wezwaniem Klienta do odebrania Produktów. Klient może odebrać Produkt z magazynu Sprzedawcy osobiście, zlecić we własnym zakresie odebranie Produktu przez firmę przewozową lub spedycyjną albo zlecić wysyłkę przez Sprzedawcę. W przypadku zlecenia wysyłki Sprzedawcy, Sprzedawca dokonuje wysyłki za pośrednictwem wybranej przez siebie firmy przewozowej lub spedycyjnej, na adres wskazany w Formularzu Zwrotu. Odsyłka Produktu odbywa się na koszt i ryzyko Klienta. Jeżeli Klient nie odbierze Produktów w terminie 3 miesięcy od daty otrzymania informacji o nieuwzględnieniu zwrotu, Sprzedawca będzie miał prawo dokonać likwidacji Produktów lub zachowania ich na stanie jako właściciel, bez prawa Klienta do żądania zwrotu jakichkolwiek kwot.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo obciążenia Klienta kosztami związanymi z obsługą zwrotów zarówno w przypadku ich uwzględnienia, jak i nieuwzględnienia.
XI. REKLAMACJE – POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KONSUMENTÓW
- Sprzedawca ponosi względem Konsumenta odpowiedzialność za zgodność Produktu z Umową na zasadach określonych w Ustawie z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2020.287 ze zm.).
- Produkt jest zgodny z Umową, jeżeli zgodne z Umową pozostają w szczególności jego:
- opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność;
- przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
- Ponadto Produkt, aby został uznany za zgodny z Umową, musi:
- nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Produktu tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
- występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla Produktu tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Produktu oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że: a) nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć, b) przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób, c) publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy;
- być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;
- być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi przed zawarciem Umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
- Przedsiębiorca Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową wynikający z niewłaściwego zamontowania Produktu, jeżeli:
- zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność;
- niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez Sprzedawcę lub osobę trzecią, o której mowa w art. 6 ust. 2 Ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2020.287 ze zm.).
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z Umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Produktu lub charakterem braku zgodności Produktu z Umową.
- Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności Produktu z Umową, jeżeli brak ten podstępnie zataił.
- Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
- Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową.
- Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Produktu z Umową, wartość Produktu zgodnego z Umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
- Konsument udostępnia Sprzedawcy Produkt podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od konsumenta Produkt na swój koszt.
- Jeżeli Produkt został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Produktu z umową, Sprzedawca demontuje Produkt oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
- Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Produktu, który następnie został wymieniony.
- Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
- Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową zgodnie z art. 43d ust. 2 Ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2020.287 ze zm.);
- Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z Umową zgodnie z art. 43d ust. 4–6 Ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2020.287 ze zm.);
- brak zgodności Produktu z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkt do zgodności z Umową;
- brak zgodności Produktu z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d Ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2020.287 ze zm.);
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z Umową pozostaje do wartości Produktu zgodnego z Umową.
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
- Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Produktu z Umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z Umową jest istotny.
- Jeżeli brak zgodności z Umową dotyczy jedynie niektórych Produktów dostarczonych na podstawie Umowy Konsument może odstąpić od Umowy jedynie w odniesieniu do tych Produktów, a także w odniesieniu do innych Produktów nabytych przez Konsumenta wraz z Produktami niezgodnymi z Umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Produkty zgodne z Umową.
- W razie odstąpienia od Umowy Konsument niezwłocznie zwraca Produkty Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Konsument może powstrzymać się z zapłatą ceny do chwili wykonania przez Sprzedawcę obowiązków wynikających z art. 43d i art. 43e Ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2020.287 ze zm.).
XII. REKLAMACJE – POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KLIENTÓW NIEBĘDĄCYCH KONSUMENTAMI
- W celu uniknięcia wątpliwości, postanowienia niniejszej części Regulaminu dotyczą wyłącznie przedsiębiorców i nie dotyczą Konsumentów.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność względem Klienta nieposiadającego statusu Konsumenta na zasadach wynikających z Kodeksu Cywilnego, innych właściwych przepisów prawa i niniejszego Regulaminu.
- Jeżeli Klientem jest osoba nieposiadająca statutu Konsumenta, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne jest wyłączona. Klient zachowuje uprawnienia nabywcy z tytułu rękojmi za wady prawne.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu jakichkolwiek szkód oraz utraty zysków wobec Klientów nieposiadających statusu Konsumenta, z wyjątkiem szkód wyrządzonych umyślnie przez Sprzedawcę.
- Klient niebędący Konsumentem ma obowiązek zgłoszenia wszelkich uszkodzeń Produktów lub ich opakowań powstałych w czasie transportu bezpośrednio do przewoźnika i spisania wspólnie z kurierem protokołu szkodowego zgodnie z procedurami reklamacyjnymi przyjętymi u tego przewoźnika. Niezastosowanie się przez Klienta niebędącego Konsumentem do procedur reklamacyjnych firmy transportowej uprawnia Sprzedawcę do negatywnego rozpatrzenia reklamacji. W sytuacji uszkodzeń powstałych w czasie transportu do rozpoznania zwrotu z przyczyny uszkodzenia Produktu lub jego opakowania w czasie transportu, niezbędny jest poprawnie wypełniony protokół szkodowy (z zaznaczeniem, że opakowanie budzi zastrzeżenia) sporządzony w obecności kuriera.
- Dla uniknięcia wątpliwości, postanowień niniejszego działu nie stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
GWARANCJA
- Sprzedawca udziela gwarancji na Produkty, jeśli zostało to wyraźnie przez niego wskazane.
- Gwarancja udzielona na Produkty sprzedane Konsumentowi nie wyłącza ani nie ogranicza uprawnień Klienta wynikających z Ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2020.287 ze zm.).
- Produkty posiadające gwarancję producenta nie podlegają gwarancji Sprzedawcy. Gwarancja producenta dla przedsiębiorców ograniczona jest do okresu podanego w gwarancji producenta, z zastrzeżeniem, że może ona być całkowicie wyłączona wobec towarów przeznaczonych do użytku konsumenckiego.
- Gwarancja obowiązuje tylko na terenie Polski.
- Obowiązkiem gwaranta jest naprawienie wadliwej rzeczy, a w zależności od jego decyzji wymiana Produktu lub zwrot ceny.
- Uprawnienia Klienta z tytułu udzielonej gwarancji wygasają automatycznie: po upływie okresu gwarancji; w przypadku dokonania jakichkolwiek zmian, modyfikacji, uzupełniania lub wymiany towaru lub którejkolwiek z jego części przez Klienta lub podmiot inny niż Sprzedawca; w przypadku eksploatacji lub montażu towaru w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem oraz zaleceniami Sprzedawcy i producenta; w przypadku braku odpowiedniej konserwacji towaru, zgodnie ze zaleceniami Sprzedawcy i producenta; w przypadku gdy uszkodzenia lub wady Produktów powstały na skutek jakiegokolwiek urazu mechanicznego.
- W przypadku stwierdzenia przez Sprzedawcę, że naruszono warunki gwarancji, Sprzedawca poinformuje o tym Klienta i zwróci mu Produkty na koszt i ryzyko Klienta, a Klient będzie zobowiązany do pokrycia kosztów poniesionych przez Sprzedawcę.
XIV. PROCEDURA REKLAMACYJNA
- Wszczęcie procedury reklamacyjnej następuje z chwilą otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia Klienta o zgłoszeniu wady Produktu.
- Sprzedawca udostępnia Formularz Reklamacji dostępny pod adresem: https://e-floor.com.pl/Formularz_zwrotu i zachęca Klientów do wykorzystywania go w procedurze zgłaszania reklamacji. Sprzedawca zaleca podanie przez Klienta w opisie reklamacji: informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości, żądania Klienta oraz danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
- Zgłaszając wadę Klient określa czy dochodzi swoich roszczeń z tytułu gwarancji, czy rękojmi. Jeśli Klient będący Konsumentem nie wskazał w zgłoszeniu reklamacyjnym na jakiej podstawie dochodzi swoich roszczeń, Sprzedawca rozpatruje reklamację w oparciu o przepisy Ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta - Dz.U.2020.287 ze zm.)..
- Sprzedawca rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia i Produktu.
- W przypadku roszczeń z tytułu gwarancji, decyzję o naprawie wadliwego towaru, wymianie lub zwrocie zapłaconej ceny podejmuje Sprzedawca.
- Zwrot Produktu w ramach procedury reklamacyjnej jest bezpłatny. W przypadku niezasadnej reklamacji zgłoszonej na podstawie gwarancji, Sprzedawca może żądać zwrotu kosztów przesyłki od Klienta.
- W przypadku konieczności dostarczenia Produktu do Sprzedawcy, Klient może dostarczyć Produkty pod adres magazynu Sprzedawcy: E-FLOOR SP. Z O.O., Magazyn Hala 2, Całowanie 111B, 05-480 Karczew, za pośrednictwem firmy przewozowej lub spedycyjnej w porozumieniu ze Sprzedawcą albo osobiście. Klient powinien dostarczyć reklamowany Produkt wraz ze wszystkimi dostarczonymi mu elementami, kompletny, w opakowaniu oryginalnym bądź zastępczym, zapewniającym odpowiedni poziom ochrony Produktu podczas transportu do Sprzedawcy. W przypadku Konsumentów, Sprzedawca odbiera Produkt na swój koszt.
- Produkty posiadające gwarancję producenta nie podlegają warunkom gwarancyjnym Sprzedawcy i mogą być serwisowane w autoryzowanych punktach wskazanych przez producenta zgodnie z warunkami udzielonej gwarancji.
- Sprzedawca rozpatruje zgłoszenia reklamacyjne, o ile zostanie potwierdzone, że Klient zakupił Produkty u Sprzedawcy. Klient powinien dołączyć do reklamowanego Produktu dowód dokonania zakupu (np. kserokopię faktury) i w przypadku zgłaszania roszczeń z tytułu gwarancji dokument gwarancyjny, o ile został wydany.
- Sprzedawca nie ma obowiązku zapewnienia Klientowi towaru zastępczego na czas trwania procedury reklamacyjnej.
- Jeżeli Produkt nie zostanie odebrany przez Klienta po zakończeniu procedury reklamacyjnej, Sprzedawca wzywa Klienta na piśmie do odbioru towaru w terminie 30 dni od daty otrzymania wezwania. Po bezskutecznym upływie tego terminu Sprzedawca jest uprawniony do naliczania opłaty za bezumowne przechowywanie towaru w wysokości 5% średniej miesięcznej ceny wynajmu 1m2 powierzchni magazynowej w miejscowości jego przechowywania, za każdy 1m2 powierzchni magazynowej zajętej przez Produkt. Opłata naliczana jest proporcjonalnie do liczby dni przechowywania Produktu.
XV. POZASĄDOWE METODY DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
- Sprzedawca informuje o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur regulowane są przez odrębne przepisy (np. ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, Dz.U.2001.4.25 ze zm.).
- Sprzedawca nie zgadza się na pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich, przez podmiot uprawniony w rozumieniu art. 31 ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz.U.2016 r. poz. 1823 ze zm.).
- W przypadku sporu konsumenckiego Sprzedawca wskazuje na możliwość skontaktowania się z najbliższym rzecznikiem praw konsumenckich, Państwowym Inspektoratem Inspekcji Handlowej lub sądem powszechnym.
XVI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Klient jest zobowiązany do podawania wyłącznie prawdziwych, aktualnych i wszystkich koniecznych danych Klienta oraz ich niezwłocznego aktualizowania.
- Korzystanie ze sklepu internetowego Sprzedawcy możliwe jest pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, następujących minimalnych wymagań technicznych: (1) komputer lub inne urządzenie końcowe z dostępem do sieci internetowej, wyposażone w przeglądarkę internetową wraz z dostępem do poczty elektronicznej, (2) przeglądarka internetowa: Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari, Opera, w wersji aktualnej w momencie korzystania ze Sklepu Internetowego albo w wersji nie starszej, niż trzy wersje wstecz, (3) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi JavaScript, (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768 pikseli, (5) poprawnie zainstalowany i skonfigurowany certyfikat SSL dla Sklepu Internetowego.
- Reklamacje związane z działaniem Sklepu Internetowego można składać w formie elektronicznej na adres e-mail: e-floor@e-floor.com.pl.
- Wyłączne prawa do treści udostępnianych w ramach Sklepu Internetowego przez Sprzedawcę lub jego kontrahentów, w szczególności prawa autorskie, nazwa Sklepu Internetowego (znak towarowy), wchodzące w jego skład elementy graficzne, oprogramowanie oraz prawa w zakresie baz danych podlegają ochronie prawnej i przysługują Sprzedawcy lub podmiotom, z którymi Sprzedawca zawarł odpowiednie umowy. Klient jest uprawniony do korzystania z ww. treści, nieodpłatnie, a także do korzystania z treści zamieszczanych zgodnie z przepisami prawa i już rozpowszechnionych przez innych Klientów w ramach Sklepu Internetowego, jednak wyłącznie w zakresie własnego użytku osobistego i wyłącznie w celu prawidłowego korzystania ze Sklepu Internetowego, na terenie całego świata. Wykorzystywanie w innym zakresie jest dopuszczalne wyłącznie na podstawie wyraźnej, uprzedniej zgody, udzielonej przez uprawniony do tego podmiot, na piśmie, pod rygorem nieważności.
- Zgodnie z art. 8 ust. 3 pkt 2 lit. b ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2002.144.1204 ze zm.) Sprzedawca informuje, że umieszczanie przez Klienta jakichkolwiek informacji o charakterze bezprawnym lub informacji naruszających dobre obyczaje na stronach internetowych Sprzedawcy jest zakazane.
- Sprzedawca zapewnia środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych funkcjonalności lub usług. Korzystanie z usług elektronicznych wiąże się z typowymi zagrożeniami dotyczącymi przekazywania danych przez Internet, takimi jak ich rozpowszechnienie, utrata lub uzyskiwanie do nich dostępu przez osoby nieuprawnione.
- Przy zawieraniu Umów Sprzedaży z Klientami niebędącymi Konsumentami nie stosuje się warunków umów lub wzorców przedstawianych przez Klientów.
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem nieposiadającym statusu Konsumenta bądź niebędącym osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- O każdej zmianie Regulaminu Sprzedawca powiadomi Klientów posiadających Konta drogą mailową, z prawem do wypowiedzenia wynoszącym 14 dni. Do zamówień złożonych przed wejściem w życie zmian Regulaminu, stosuje się postanowienia Regulaminu w brzmieniu obowiązującym w chwili złożenia zamówienia. W odniesieniu do Klientów niebędących Konsumentami Sprzedawca może dokonać zmiany Regulaminu w każdym czasie na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
- Aktualna treść regulaminu składu internetowego E-FLOOR jest dostępna na stronie internetowej www.e-floor.com.pl.
- Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 04.01.2023 r.
07.07.2022 r., Całowanie
Regulamin rejestracji rozmów telefonicznych obowiązujący w e-floor spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Całowaniu
I. INFORMACJE OGÓLNE
- Podstawą prawną niniejszego Regulaminu jest rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych), Dz.U.UE.L.2016.119.1 (dalej: „RODO”).
- Regulamin określa zasady nagrywania (rejestrowania) rozmów telefonicznych w ramach usługi Call Center oferowanej przez e-floor spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Całowaniu (dalej: „Administrator” albo „e-floor”), a także reguły rejestracji dźwięku i zapisu rozmowy, sposób ich zabezpieczenia oraz możliwość ich udostępnienia.
- Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.
II. CELE I PODSTAWY REJESTRACJI ROZMÓW TELEFONICZNYCH
Celem rejestracji rozmów telefonicznych jest:
- zapewnienie najwyższych standardów obsługi przez pracowników e-floor (prawnie uzasadniony interes Administratora – art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- udzielenie odpowiedzi na zapytania klientów dotyczące oferty produktów e-floor oraz odpowiedzi na zapytania dotyczące współpracy (prawnie uzasadniony interes Administratora – art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- udzielenie odpowiedzi na zapytania klientów dotyczące zakupionych produktów, w szczególności w zakresie przebiegu realizacji zamówienia, w zakresie zwrotu, wymiany i reklamacji zakupionych produktów (niezbędne do wykonania umowy – art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (prawnie uzasadniony interes Administratora – art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- obsługi zgłoszeń reklamacyjnych i zwrotów (niezbędne do wykonania umowy – art. 6 ust. 1 lit. b RODO; niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze – art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
- badania satysfakcji Użytkownika z przebiegu realizacji zamówienia oraz badania opinii o zakupionych produktach (dobrowolna zgoda – art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
- przyjmowanie zamówień telefonicznych oraz weryfikacja poprawności złożonego zamówienia i danych uzupełnionych w formularzu zamówienia w trakcie rozmowy telefonicznej (niezbędne do wykonania umowy – art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
III. INFORMACJE PRZEKAZYWANE W TRAKCIE ROZMOWY
- Przed rozpoczęciem rejestrowania rozmowy telefonicznej, rozmówca jest informowany o możliwości nagrywania rozmów, a w przypadku niewyrażania zgody na rejestrowanie rozmowy, proszony jest o rozłączenie się.
- Treść powyższej informacji brzmi: Witamy w E-Floor! W trosce o najwyższą jakość usług rozmowy mogą być rejestrowane. Jeśli nie zgadzasz się na nagrywanie – prosimy o przerwanie połączenia.
IV. SPOSÓB REJESTROWANIA ROZMÓW TELEFONICZNYCH I CZAS PRZECHOWYWANIA NAGRAŃ
- Rejestrowanie rozmów odbywa się w trakcie pracy pracownika Call Center.
- Rejestracji podlega fonia rozmów przychodzących i wychodzących.
- Decyzję o rejestrowaniu rozmowy podejmuje pracownik Call Center.
- Rejestrowane są wszystkie dane osobowe rozmówcy podane podczas rozmowy, która jest rejestrowana.
- Czas przechowywania nagrań rozmów telefonicznych wynosi 90 od dnia zarejestrowania. W przypadku, w którym nagranie stanowi dowód w postępowaniu reklamacyjnym albo w postępowaniu sądowym lub gdy Administrator powziął uzasadnioną informację, że mogą one stanowić taki dowód, wskazany termin ulega przedłużeniu do czasu zakończenia postępowania reklamacyjnego lub prawomocnego zakończenia postępowania sądowego.
- Osoby upoważnione do odsłuchiwania nagrań zarejestrowanych rozmów, posiadają stosowne upoważnienia, a z podmiotem zapewniającym obsługę systemu rejestrowania, zawarto pisemną umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych.
V. UDOSTĘPNIANIE NAGRAŃ
- Nagrania zarejestrowanych rozmów mogą zostać udostępnione wyłącznie podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa i w przypadku uzasadnionego żądania.
- Decyzje w przedmiocie sporządzania, zabezpieczania i udostępniania kopii nagrania podejmuje e-floor.
- Kopia nagrania przechowywana jest przez okres niezbędny dla realizacji celów jej sporządzenia.
VI. KLAUZULA INFORMACYJNA
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
- e-floor spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Całowaniu (Całowanie 111B, 05-480 Karczew), wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XVI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000809135, posiadająca REGON: 384658555, NIP: 5322085921.
- Kontakt z Administratorem jest możliwy za pomocą poczty elektronicznej kierowanej na adres: rodo@e-floor.pl oraz poczty tradycyjnej na adres: Całowanie 111B, 05-480 Karczew.
- Administrator może przetwarzać następujące dane osobowe rozmówców: imię i nazwisko, firma rozmówcy, adres zamieszkania/ siedziby, adres doręczenia przesyłki, numer telefonu, adres poczty elektronicznej numer NIP, numer REGON głos.
- Administrator nie przetwarza szczególnych kategorii danych osobowych ani danych osobowych dotyczących wyroków skazujących oraz naruszeń prawa lub powiązanych środków bezpieczeństwa.
- Dane osobowe są przetwarzane w celach wskazanych w rozdziale II powyżej.
- Dane osobowe mogą być udostępnione współpracownikom oraz partnerom Administratora, by realizować powyższe cele. Katalog partnerów wynika przede wszystkim z zakresu usług, z jakich korzysta Użytkownik lub z przepisów prawa, tj. m.in.:
- przewoźnicy lub pośrednicy realizujący przesyłki na zlecenie Administratora;
- podmioty wspierające Administratora w wysyłaniu wiadomości e-mail, a w przypadku działań reklamowych – także w kampaniach marketingowych;
- dostawcy usług teleinformatycznych;
- dostawcy usług prawnych i doradczych;
- dostawcy usług księgowych;
- podmioty obsługujące płatności elektroniczne (przelew online lub za pośrednictwem karty płatniczej);podmioty obsługujące magazyn i/lub proces wysyłki (operator logistyczno-magazynowy, którego zadaniem jest przyjęcie i przetworzenie zamówienia, sprawdzenie poprawności, kompletacja, spakowanie i przygotowanie zamówienia do wysyłki);
- operatorzy sieci komórkowej za pośrednictwem platformy wymiany informacji – w zakresie wysyłania wiadomości SMS z informacją handlową i marketingową, za zgodą Użytkownika;
- dostawcy systemu zarządzania sprzedażą i integracji z systemami Administratora;
- dostawca narzędzia typu marketing automation wspierającego proces sprzedaży i komunikacji z Użytkownikiem;
- operator sieci komórkowej, w celach rejestracji i przechowywania nagrań rozmów
- Dane osobowe nie są przekazywane do odbiorców w państwach trzecich, tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG) lub organizacji międzynarodowych.
- Dane osobowe są przechowywane przez czas wskazany w rozdziale IV.
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych, rozmówcy przysługuje prawo do:
- żądania od Administratora dostępu do jego danych osobowych,
- żądania od Administratora sprostowania jego danych osobowych,
- żądania od Administratora usunięcia jego danych osobowych,
- żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania jego danych osobowych,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych,
- przenoszenia jego danych osobowych,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości realizacji obsługi zamówienia.
- Więcej na temat praw przysługujących Użytkownikowi w związku z przetwarzaniem przez e-floor danych osobowych, jak również ewentualnych innych administracyjnych lub cywilnych środków ochrony prawnej, można przeczytać na stronie internetowej pod adresem: https://uodo.gov.pl/pl.
Regulamin sklepu obowiązujący do 05.01.2023r.
https://e-floor.com.pl/Regulamin_sklepu_w_wersji_do_05.01.2023